Tabere urbane 2020

Ești entuziast și curios? Îți plac experimentele distractive și interesante, provocatoare și educative? Ești pasionat de programare, IT si robotică? Vrei să descoperi, să testezi, să dobândești o mulțime de cunoștințe și să inventezi? Vino în una din taberele noastre de știință! 

Ce este o tabără urbană?

O tabără urbană este locul în care, timp de o săptămînă (luni – vineri) copiii parcurg o aventură interesantă, cu experimente și proiecte, care explică legăturile dintre știință, tehnologie, inginerie și inovație. Experimentele și atelierele sunt îmbinate echilibrat cu pauze de joacă și inteactiune cu exponatele din Orășel dar și cu pauze pentru gustări și prânz.

Ce tipuri de tabere există?

Anul acesta, Orășeulul Cunoasterii este “invadat” de Ozoboți. La cererea părinților, vom avea 5 tabere urbane de programare și experimente OzoCamp (după modelul primei tabere OzoCamp din 6-10 ianuarie 2020) însă avem și 3 tabere clasice, pentru cei care nu sunt pasionați de programare: Tabăra Chimistului, Tabăra Electrică și Tabăra Inventatorului.

Calendar tabere

6 – 10 aprilie: OzoCamp de primăvară
29 iunie – 3 iulie: OzoCamp 2
13 – 17 iulie: OzoCamp 3
20 – 24 iulie: Tabăra Chimistului
27 – 31 iulie: OzoCamp 4
17-21 august: Tabăra Electrică
24 – 28 august: OzoCamp 5
31 august- 4 septembrie: Tabăra Inventatorului

Cum arată o zi de tabără?

Pentru că taberele urbane de programare și experimente sunt cele mai numeroase anul acesta, o să luam ca exemplu programul unei zile de OzoCamp:

8:00-9:00 – Sosire copii
9:00-9:30 – Jocuri de cunoastere si de echipa
9:30-10:30 – Programare cu ozoboți
10:30-11:15 – Experiment  / Atelier 1
11:00-11:30 – Gustare
11:30-12:30 – Programare cu ozoboți
13:00-13:30 – Prânz
14:00-15:00 – Experiment / Atelier 2
15:30-16:00 – Gustare
16:00-17:00 – Ateliere Dezvoltare personală prin joc și teatru
17:00-18:00- Preluare copii

In taberele fara programare (Tabăra Chimistului, Tabăra Electrică și Tabăra Inventatorului) vor fi tot 2 experimente dimineata însă copiii vor avea în plus un atelier de experiment si arta în intervalul 14:00 – 15:00 (proiect / macheta la care la care se va lucra pe etape întreaga săptămână).

Cât costă înscrierea în tabără?

Prețul taberei: 700 lei (include masa de prânz și două gustari / zi precum și toate materialele necesare atelierelor).
Numărul maxim de participanți: 20 de copii / tabără;
Vârsta recomandată: 6-12 ani.

Detalii tabere, perioade de defășurare și ateliere incluse

1. OzoCamp

Ozoboții sunt niște roboți de jucărie, mici și inteligenți, care le permit copiilor să invețe bazele programării, să se joace, să creeze și să îmbine în activități universul fizic cu cel digital.

Micuții Ozoboți se mișcă urmând linii pe care copiii le desenează fie pe o bucată de hârtie, fie pe un ecran, ei putând astfel personaliza ceea ce roboții execută, prin simpla schimbare a culorilor și a liniilor. De exemplu, cu anumite secvențe de linii, puncte și culori, Ozobotul este făcut să se rotească în cerc sau să accelereze.

Iar aici intervine programarea: toate actiunile Ozoboților se pot seta folosind software-ul cu care aceștia sunt prevăzuți.

OzoCamp este o tabără urbană unde, pe parcursul a 5 zile, copiii vor experimenta diverse jocuri și activități folosind Ozoboții (metoda codurilor de culoare), dezvoltându-și astfel gândirea critică, creativitatea și abilitățile de colaborare. In același timp, copiii vor asimila bazele programării și roboticii, cu accent pe gândirea secvențială, elemente de sintaxă și creare și verificare de algoritm.

Atelierele de programare sunt completate de diverse alte ateliere și experimente conexe din lumea științei (chimie, fizică, geografie, biologie și istorie). Copiii își vor completa astfel cunoștințele, dar, mai ales, se vor împrieteni, vor lucra în echipă și își vor dezvolta motricitatea fină, cele mai multe dintre activități fiind practice.

OZOCAMP de primăvară (6-10 aprilie)

Luni
1. Coliba incasilor- montam un cort
2. Catapulta
Marti  
1. Chimie in bucatarie – Densitatea
2. Chimie in bucatarie- detectivii alimentelor
Miercuri
1. Caleidoscopul
2. Circuite electrice
Joi
1. Energie din jucarii
2. Energie din aimente (baterie din monede& ce energie au fructele si legumele?)
Vineri
1. Jardiniera&solar
2. Oul Galactic

OzoCamp 2 ( 29 iunie – 3 iulie)

Luni
1. Termoexperimente
2. Boxa portabila
Marti
1.Chimia din arta- pigmentii
2. Ce este vascozitatea?
Miercuri
1. Ceasul solar
2. Magneti si diamagnetism
Joi
1. Geografie distractiva
2.Treasure hunt
Vineri
1. Filtrarea
2. Sunetul – vibratia undelor.

OzoCamp 3 (13 – 17 iulie)

Luni
1 .Cutiuta muzicala
2. Curentii lui Eddy
Marti
1. Baloane de sapun patrate?
2. Amestecuri chimice.
b
1. Barometrul
2. Potriveste-le electric- tari si capitale
Joi      
1. IQ brain games
2. Structuri simetrice
Vineri
1. Inventii medicale: stetoscopul
2. Neuronul/tablou din licheni?

OzoCamp 4 (27 – 31 iulie)

Luni
1. Scripetii
2. Planul inclinat
Marti
1. Vulcanii- muntii vulcanici
2. Chimia din natura(creta si plastilina bio)
Miercuri
1. Structuri de rezistenta – cutremurele
2. Cum se varsa raul in mare & nisipul care nu se uda
Joi
1. Sistemul digestive – plante si om
2. Scheletul
Vineri
1. Geomath art
2. Matematica si arta

OzoCamp 5 (24 – 28 august)

Luni
1. Bratara electrica
2. Bratul robotic
Marti
1. Mesaje secrete
2.Sea Globe
Miercuri
1. Structuri de rezistenta
2. Grafice si baze de date
Joi
1. Frontul atmosferic
2. Furtuna in pahar si norii
Vineri
1. Cocktail de sunete
2. Modele ADN

2. Tabăra Chimistului (20 – 24 iulie)

În natură nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă, totul se transformă. În această tabără ne transformăm în chimiști amatori și pornim pe urmele lui Lavoisier, Mendeleev , Marie Curie, Nobel, Pasteur, dar și ale românilor Nicolae Teclu sau Ana Aslan.

Cercetam densități, ADN-uri, fabricăm slime, cretă, pasta de dinti, săpun sau ruj. Descoperim proprietățile poliacrilatului de sodiu, dar și cum să facem baloane de săpun pătrate și de ce îi place apei să coboare pe sfoară. Iar dacă ceea ce se întâmplă în bucatarie este un experiment de chimie, vom trece și pe acolo să ne desăvârșim talentul de chimiști!

În fiecare zi facem cel puțin două experimente, pe care inginerul chimist le va putea lua acasă, repetând ulterior în propriul laborator rețeta, până la banalizarea ei!

Nu uităm cat de importante sunt mișcarea și creativitatea, astfel că zilnic avem incluse în program jocurile amuzante în echipă, dar și momente de creație artistică pentru relaxarea chimiștilor: vom picta pe perete și ne vom dezvolta motricitatea fină prin quilling și origami.

Ateliere Tabăra Chimistului

Luni
1. Chimie in bucatarie-detectivii alimentelor
2. Densitate- salata de fructe
Marti
1. Chimie in baie – pasta de dinti pentru oameni si elefanti
2. Bath bomb&serpisori de spuma&sapun&balon de sapun patrat
Miercuri
1.Chimie in corpul meu
2. ADN in legume
Joi
1. Chimie in jurul nostru – vulcanii
2. Creta si plastilina bio
Vineri
1. Chimie distractive- Lava lamp Slime
2. Sea Globe- poliacrilat

Tabăra Electrică (17 – 21 august)

Vom porni prin istorie,  de la descoperirea magnetului, a magnetismului și apoi a electricității statice, până la inventarea bateriei și acumulatorilor. Aflăm despre disputele dintre Edison si Tesla cu privire la curentul continuu si alternativ, dar și despre sursele moderne de energie.

În fiecare zi facem câte două experimente, pe care micul inginer electrician le va putea lua acasă, continuând ulterior descoperirile!

Nu uităm cat de importante sunt mișcarea și creativitatea, astfel că zilnic avem incluse în program jocurile amuzante în echipă, momente de creație artistică: vom picta pe perete și ne vom dezvolta motricitatea fină prin quilling și origami.

Ateliere Tabăra Electrică

Luni
1. Magia magnetilor
2. Zmeul magnetic
Marti
1. Electromagnetul
2. Jocul magnetic
Miercuri
1. Jocuri electrostatice
2. Monedele electrice
3. Circuite electrice
Joi
1. Vioara cu motor     
2. Tija cu inel
Vineri
1. Alarma
2. Desene electrice

Tabăra Inventatorului (31 august – 4 septembrie)

Invențiile sunt pretutindeni. În fiecare zi folosim zeci de aparate și dispozitive. Majoritatea timpului nici nu ne gândim la ele, deși ne fac viața mai ușoară și mai plăcută. Dar, așa cum spunea Edison, “geniul este 1% inspirație și 99% transpirație”. Să fim inventatori, o fi greu sau floare la ureche? Ce pași trebuie să facem?

În această tabără vom inventa jucării ciudate și descoperim cum s-a inventat plastilina. Creăm mici aparate inedite, dar aflăm și cum s-a inventat mașina de tuns iarba.  Realizăm roboței în timp ce ascultăm povestea invențiilor lui Charles Babbage.

În fiecare zi facem câte două experimente, pe care micul inventator le va putea lua acasă, îmbunătățind apoi invențiile personale!

Nu uităm cat de importante sunt mișcarea și creativitatea, astfel că zilnic avem incluse în program jocurile amuzante în echipă, dar și momente de creație artistică: vom picta pe perete și ne vom dezvolta motricitatea fină prin quilling și origami.

Ateliere Tabăra Inventatorului

Luni
1. Pantograful 
2. Picamoto
Marti
1. Caleidoscop
2. Periscop
Miercuri
1. Zootrop – Iluzie optica
2. Fenakistiskopul
Joi
1. Anemometrul si girueta
2. Vioara cu motor
Vineri
1. Energie din jucarii
2. Jucaria automata