STEAM & gândire logică – Dezvoltarea logicii cu LittleBits, Cubetto & mTiny

În cele 4 ateliere cu LittleBits, Cubetto & mTiny copiii își vor dezvolta treptat abilitățile de gândire logică plecând de la elemente de bază și de la întelegerea conceptelor care ne înconjoară în viața de zi cu zi – cum funcționează un bec, o sonerie sau cum dăm viață unei case inteligente cu ajutorul senzorilor. Prin joaca dirijată cu blocuri logice și hărti tematice copiii învață conceptele de bază ale logicii și ale programări, iar instrumentele premium de învățare interactive dar Screen Free (fara ecrane) favorizează învățarea practică, creativitatea și experimentarea. Educația STEAM constuie baza unei dezvoltări armonioase și integrează cunoștinte și abilități din știintă, tehnologie, inginerie, artă și matematică.

Atelier 1: Primii pași în electronică, primul meu circuit electric/ Cel mai simplu robot

  • Material didactic folosit – LittleBits
  • Copiii vor înțelege cum se formează curentul electric, ce este un circuit electric și vor construi circuite electrice care simuleaza obiecte pe care le întalnesc în viața de zi cu zi precum lanterna sau soneria;
  • La finalul atelierului copiii vor putea să:
    • Descrie cum se formeaza curentul electric și un circuit electric;
    • Construiască cel mai simplu circuit electric din piese LittleBits.

Atelier 2: Art machine/ Robotul care desenează

  • Material didactic folosit – LittleBits
  • Copiii vor construi din piese LittleBits o mașină autonomă care va desena aleator, formată dintr-un circuit electric care va furniza energie motorului care va pune în mișcare roțile mașinii;
  • La finalul atelierului copiii vor putea să:
    • Construiască o mașină autonomă din piese LittleBits;
    • Descrie cum funcționează mecanismul mașinii;
    • Păstreze desenul făcut de robotul pe care l-au construit.

Atelier 3: Plimbare prin pădure

  • Material didactic folosit – Cubetto
  • Copiii vor fi invitați să-l învețe pe Cubetto care sunt animalele cu care se poate întalni în pădure. Copiii vor crea un traseu de la intrarea în pădure și până la iesire în cadrul căruia vor întalni diferite animale. Copiii îl vor programa pe Cubetto să parcurgă traseul prin pădure și să învețe despre animale.
  • La finalul atelierului copiii vor putea să:
    • Povestească depre animalele cu care Cubetto se va întâlni în padure;
    • Programeze Cubetto să parcurgă traseul prin pădure.

Atelier 4: Weekendul lui mTiny

  • Material didactic folosit – mTiny (Makeblock)
  • Copiii vor fi invitați să-l ajute pe mTiny să-și planifice weekendul creând împreună un scenariu pe care-l vor pune în practică folosind piesele diferite din kitul cu care vine mTiny și care exprimă diferite activități. Copiii vor învața apoi să programeze roboțelul pentru a parcurge programul planificat creând o poveste cu ce urmează să facă mTiny în weekend. 
  • La finalul atelierului copiii vor putea să:
    • Descrie și să povestească care este programul lui mTiny pentru weekend;
    • Asambleze cartonașele cu activități astfel încât să exprime planul pentru weekend;
    • Programeze mTiny astfel încât să urmeze ruta din planul pentru weekend.

Număr copii participanți: minim 5, maxim 8
Vârsta recomandată: 4-6 ani
Durata unui atelier: 60 min
Preț modul de 4 ateliere: 240 lei
Preț un singur atelier: 70 lei